Dziecko zabawa zabawka gra chłopiec

Opis projektu

Celem projektu było zbadanie możliwości oddziaływania rozwojowego u dzieci i osób z niepełnosprawnościami za pomocą specjalistycznych zabawek i pomocy dydaktycznych, badając uwagę, spostrzegawczość, wrażliwość przestrzenną i inne zasadnicze elementy rozwoju. Projekt oparty był o wieloletnie badania nad projektowaniem pomocy dydaktycznych i interaktywnego środowiska uczenia.

Kolekcja Mindtoyness jest efektem wieloletnich studiów jej twórczyni nad stanowiskami do eksplorowania i eksperymentowania w szkole i przedszkolu oraz w centrach nauki. Prototypy Mindtoyness powstawały w pracy zespołowej, w której udział wzięli projektanci z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod kierunkiem prof. Jacka Popka z Katedry Wzornictwa ASP. Liderem tego projektu była dr hab. Jolanta Kruk, prof. WSB, która następnie poddała wykonane w ASP prototypy weryfikacji i modyfikacji we współpracy z nauczycielami.  Wnioski z badań dotyczą pracy nauczycieli i wychowawców, jak również pracy projektantów i wykonawców pomocy i zabawek dydaktycznych. W ramach wdrożenia w 2019 roku pracownia „Drewniane ABC Montessori. Pomoce edukacyjne dla dzieci” wykonała zaprojektowane przez dr hab. Jolantę Kruk zestawy dydaktyczne Mindtoyness: „Kółko i krzyżyk”; „Domino”; „Kulidło”.

zabawki kulidło mindtoyness projekt
placówki Mindtoyness projekt prof. Kruk
Mindtoyness projekt prof. Kruk Mindtoyness projekt prof. Kruk
zabawki kulidło mindtoyness projekt Mindtoyness projekt prof. Kruk