Opis projektu
Projekt GameIT: gamestorming for Innovative Teaching, Erasmus+ zrealizowany został w Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu (dawniej Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu), przy współpracy uczelni partnerskich: Uniwersytetu Vasile Alecsandri w Bacău (Rumunia), Høgskulen på Vestlandet w Sogndal (Norwegia) i Uniwersytetu w Ljubljanie (Słowenia) w okresie od 1.09.2017 do 31.08.2020. W oparciu o wyniki badań zespół opracował: dwie gry, metodologię tworzenia gier, scenariusz metodyczny i e-book z materiałami szkoleniowymi.
Zrealizowany projekt był wynikiem badań przeprowadzonych w latach 2015-2020. Badacze zaobserwowali brak innowacyjnych narzędzi rozwijających biegłość językową. Część badawcza opisuje wyniki badań prof. Wąsika, dr Bieszczanin, dr Hardukiewicz, dr Pol, dr Sajny i mgr Kaspryszyn zawarte w e-booku. Badania obejmowały m.in. gamifikację procesu dydaktycznego, metodę konstruktywistyczną w glottodydaktyce, podejście epistemologiczne w konstruowaniu świata gry oraz metodę akulturacji językowej poprzez grę.
Firma Board and Dice, która brała udział w projektowaniu gier wspólnie z naukowcami służyła swoją ekspercką wiedzą w tym zakresie. Dzięki kolaboracji powstały poniższe produkty:
- Gra Planet Hexagon - instrukcja do gry wraz z opisem znajduje się tutaj oraz na stronie Game-IT,
- Polonia Misteriosa - instrukcja do gry wraz z opisem dostępna jest tutaj oraz na stronie Game-IT,
- E-book z materiałami dydaktycznymi- zawiera techniki nauczania z grami, efektami kształcenia kompetencji językowych w grach oraz zasady tworzenia gier.
Cel projektu
Celem projektu było zaprojektowanie i wdrożenie opartych na badaniach naukowych innowacyjnych gier kooperacyjnych, rozwijających wybór kompetencji, cennych na rynku pracy XXI wieku. Więcej informacji dotyczących projektu znajduje się na oficjalnej stronie Game-IT.
Głównymi beneficjentami są studenci, wykładowcy, uczniowie i nauczyciele. Na postawie opracowanej metodologii, w czasie trwania projektu powstały 4 gry o charakterze rpg. Z materiałem mogli zapoznać się nauczyciele, przez zastosowanie obu gier, scenariusza i e-booka na warsztatach prowadzonych przez dr Bieszczanin. Skorzystały z nich także placówki z Norwegii, Rumunii i Słowenii. Wypracowane badania wykorzystała również firma Board and Dice, posłużyły jej m.in do projektowania własnych gier w prowadzonej działalności komercyjnej.
Projekt Game IT, otrzymał bardzo dobrą ocenę Komisji Europejskiej i jest przedstawiany jako przykład dobrej praktyki w zakresie tworzenia gier edukacyjnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie KE.